План роботи

    К.Д.Ушинський писав: «Найголовнішим у вихованні має бути особистість безпосереднього вихователя, який віч на віч знаходиться з учнями. Вплив особистості педагога на молоду душу становить ту силу, яку не можна замінити ні підручниками ні моральними повчаннями, ні системою покарань і заохочень. Важливе значення має дух закладу, але цей дух живе не серед стін, не на папері, а в характері більшості вчителів і від них переходить в характер вихованців». Вдумуючись в ці слова переконуєшся в тому, що насправді саме від класного керівника залежить яким буде клас, яка думка в оточуючих складеться про вихованців. Приклад учителя у вихованні дітей важко переоцінити, тому не можна відривати професійну майстерність вихователя від його особистості. Перше і друге необхідно розглядати в їх нерозривній єдності віддаючи перевагу духовності і культурі педагога.
  Мета організації роботи методичного об’єднання – сприяти професійному вдосконаленню особистості педагога, стимулювати творчість класного керівника, який веде пошуки шляхів збагачення і розвитку змісту, форм і методів виховної роботи.
Робота проводиться за двома напрямками. По-перше, озброїти класних керівників необхідними знаннями, уміннями та навичками. По-друге, сформувати особистість кожного учня.
   З цією метою методичне об’єднання працює й будує свою роботу за такими напрямками:
Організація інформаційно-методичної допомоги класним керівникам;
Переорієнтація процесу взаємодії вчителів від репродуктивної діяльності до  дослідницької;
Активізація творчої діяльності вчителів засобами використання нетрадиційних інтерактивних методів;
Створення інформаційно-педагогічного банку власних досягнень, популяризація передового педагогічного досвіду;
Розвиток інформаційної культури вчителів й впровадження використання інформаційних технологій у виховну роботу.
   Своїм головним завданням вважаємо розвиток сучасного педагогічного мислення класного керівника, підвищення його мотивації на освіту, формування якостей інноваційної особистості.
На нинішньому етапі розвитку школи виникла нагальна потреба використовувати в роботі нові виховні технології. Відмовившись від традиційних засідань в роботі методичного об‘єднання, ми впроваджуємо інноваційні форми, методи, засоби і технології, які дають змогу активізувати особистісний потенціал класних керівників, створити умови для пошукової дослідницької діяльності.
                Серед найпоширеніших й найефективніших форм можна виділити:
Тренінги;
Психолого-педагогічні фестивалі, вернісажі;
Ділові, рольові ігри;
Методичні брейн-ринги;
Конференції;
Майстер-класи
   Основні завдання районного методичного об'єднання класних керівників:

підвищення теоретичного, науково-методичного рівня підготовки класних керівників з питань психології та педагогіки виховної роботи. Організація програмно-методичного супроводу виховної роботи в класі, школі, що сприяє удосконаленню й підвищенню ефективності виховної роботи в школі;
інформування про нормативно-правову базу, що регулює роботу класних керівників в рамках модернізації виховання;
забезпечення виконання єдиних принципових підходів до виховання й соціалізації учнів;
формування мотивації педагогів з метою удосконалення професійної компетентності;
озброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та знаннями сучасних форм і методів роботи;
координація планування, організації та педагогічного аналізу виховних заходів в класних колективах; всебічний розвиток індивідуальності дитини на основі  виявлення її задатків та здібностей, формування ціннісних орієнтацій, задоволення потреб і інтересів;
сприяння становленню й розвитку системи виховної роботи класних керівників;
оцінювання виховної роботи членів педагогічного колективу;
вивчення, узагальнення та розповсюдження передового педагогічного досвіду роботи класних керівників.

2. Функції районного методичного об'єднання класних керівників:
аналітико-прогностична функція, що виражається в здійсненні аналізу якості надання виховних послуг, розробці методик й інструментарію виявлення результативності й прогнозування, а також їхнього подальшого вмісту за напрямками виховної роботи;
організаційно-координуюча функція, що забезпечує планування й організацію роботи методичного об’єднання класних керівників;
інформаційна функція, що виражається в інформуванні педагогічних працівників школи з питань виховної роботи; 
методична функція, забезпечує створення організаційно-педагогічних умов з метою вдосконалення професійної компетентності членів методичного об’єднання.
3. Документація шкільного методичного об'єднання класних керівників:
список членів методичного об'єднання;
річний план роботи методичного об'єднання;
протоколи засідань методичного об'єднання;
аналітичні матеріали за підсумками проведених заходів, тематичного адміністративного контролю (копії довідок, наказів).
4. Змістом діяльності методичного обєднання класних керівників є:
1. Планування й організація роботи методичного обєднання класних керівників:
розробка й затвердження планів виховної роботи, циклограм діяльності класних керівників, програм індивідуального розвитку;
розробка методичного супроводу виховного процесу;
визначення й затвердження тематики роботи творчих груп класних керівників;
розробка методик (технік) й інструментарію виявлення результативності виховної роботи за усіма її напрямками.
2. Створення організаційно-педагогічних умов для удосконалення професійної компетентності членів методичного обєднання:
надання адресної методичної допомоги (групові, індивідуальні консультації, наставництво, практика стажистів).
3. Здійснення аналізу якості здійснення виховних послуг за напрямками:
стан виховання в процесі навчання;
створення додаткового простору для самореалізації особистості у позаурочний час;
науково-методичне забезпечення виховного процесу;
формування виховної системи школи;
організація соціально-профілактичної роботи;
моніторинг рівня вихованості учнів.
4. Систематизація, узагальнення й пропаганда передового педагогічного досвіду:
організація методичних виставок;
розробка методичних рекомендацій з пріоритетних напрямків роботи;
підготовка творчих звітів, майстер-класів, педагогічних марафонів;
педагогічні читання;
семінари, тренінги, конференції.
5. Організація позаурочної діяльності.

           АНАЛІЗ РОБОТИ МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ
   Упровадження Програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів у загальноосвітніх навчальних закладах України» скеровує виховний процес на створення системного підходу до організації виховної діяльності та відображає сучасний зміст виховання в Україні. Районний методичний кабінет забезпечує методичний супровід виконання Програми. У планах роботи освітніх установ та класних керівників району на навчальний рік передбачено інноваційні підходи до виховної діяльності учнів згідно з вимогами Програми. Організовано роботу шкільних методичних об'єднань класних керівників, яких в районі працювало у 2013-2014 навчальному році 18 та охоплено 197 класних керівників, протягом навчального року здійснювалася згідно затверджених планів роботи та побудовано на основі системного підходу і принципів неперервної освіти, на діагностичній основі, глибокому вивченні та аналізі результативності виховного процесу і рівня вихованості, рівня професійної підготовки педагогів-вихователів.
  Авангардною формою методичної роботи з підвищення професійної майстерності вчителя залишаються шкільні методичні об'єднання. Головні зусилля зосереджено на наданні реальної, дієвої допомоги педагогам у підвищенні їхньої професійної майстерності, створенні творчої атмосфери, морально-психологічного клімату, які сприяють пошуку кращих технологій педагогічної праці, ефективному втіленню інновацій оптимізації виховного процесу. Під час роботи засідань шкільних методичних об’єднань класних керівників відбувається постійний пошук, дослідження альтернативних шляхів ефективної реалізації творчого потенціалу вчителів, створення сприятливого інноваційного середовища, це перш за все, участь та проведення методичних та виховних заходів.
Позитивним напрацюванням у роботі з класними керівниками є проведення районного конкурсу на краще методичне об’єднання. На районний конкурс матеріали подали 10 навчально-виховних закладів району.
Найкращі матеріали, в повному об'ємі, згідно Положення представлені
методичних об'єднань КЗ «Гуляйпільська спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів», КЗ «Гуляйпільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2», КЗ «Верхньотерсянська загальноосвітня школа І- ІІІ ступенів» та КЗ «Гуляйпільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1», які й посіли призові місця у конкурсі.
 Показником ефективності методичного об'єднання класних керівників є кількість педагогічних працівників, які трансформували нову педагогічну
ідею в практичну діяльність, які зміни відбулися в їхній професійній
діяльності, в рівні навчальних досягнень їх учнів, їх розвитку
компетентностей.
  Своїми досягненнями класні керівники школи діляться під час творчих звітів, фестивалях методичних ідей, педагогічних виставок, науково-практичних конференціях, семінарах.
Основними формами виховної роботи в загальноосвітніх школах району та позашкільних навчальних закладах є:
інформаційно-масові (диспути, конференції, вечори, ринги, усні журнали та ін.);
діяльнісно - практичні (екскурсії, свята, народні ігри);
інтегративні (шкільні клуби, КВК, фестивалі);
діалогічні (бесіди);
індивідуальні (доручення, творчі завдання, звіти, індивідуальна робота);
наочні (шкільні музеї, виставки дитячої творчості, кімнати бойової слави.
Педагогічні колективи використовують у своїй роботі такі технології:
проектна технологія;
технологія КТС Іванова;
інноваційні технології;
інформаційно-комунікаційні технології.
 В практиці роботи методичного об’єднання  класних керівників є й невирішені проблеми, основними з яких є:
питання організації й керівництва процесом самовиховання школярів недостатньо широко висвітлювались в ході роботи;
недостатньо уваги приділялось питанням методики роботи з батьками з профорієнтації, спільної діяльності школи й родини у формуванні особистості дитини;
недостатнє використання можливостей дитячих громадських організацій, використання різноманітних інтерактивних ігор, що сприяють набуттю досвіду відповідальної й безпечної поведінки.

Шляхи розв’язання проблеми:
через підвищення потенційних творчих можливостей класних керівників;
через впровадження інноваційних технологій в їх діяльність;
шляхом підвищення методичної компетенції класних керівників в роботі з класними колективами.
  Искусство воспитания имеет ту особенность, что почти всем оно кажется делом знакомым и понятным и иным делом лёгким, - и тем понятнее и легче кажется оно, чем менее человек с ним знаком, теоретически или практически. Почти все признают, что воспитание требует терпения…
но весьма немногие пришли к убеждению, что кроме терпения, врождённой способности и навыка
необходимы ещё и специальные знания.
                                                                                                   К. Д.Ушинский
П Л А Н  роботи
методичного  об’єднання  класних  керівників
              на 2014-2015 навчальний рік

№ з/п
Заходи
Відповідальний
Терміни

Тема:  Основні напрямки виховної роботи  та методичні рекомендації на 2014-2015 навчальний рік.
Мета: ознайомити класних керівників з основними напрямками виховної роботи на новий навчальний рік, розкрити роль класного керівника у впровадженні виховної програми, його функції, надати методичні рекомендації.
Форма проведення: семінар
Питання для обговорення
Задачі школи, основні напрямки
виховної роботи.
Планування виховної роботи в
класі й школі.
Огляд сучасної літератури з питань
виховання.
Інформація про нормативні
документи в допомогу класному керівнику.

Минка Г.А.
Серпень

Тема:
Використання Інтернет- технологій в системі роботи класного керівника.
Мета семінару:
Ознайомити з інтернет –
сервісами, використання яких передбачає удосконалення системи роботи класних керівників (блоги, он-лайн кросворди, сервіси обробки фотоматеріалів, гугл- документи);
Визначити умови та
шляхи застосування ресурсів в професійній діяльності класних керівників.
Форма проведення: семінар.
План.
Інформаційна компетентність
– одна з найважливіших складових професійної компетентності педагога.
Класифікація соціальних
Інтернет- сервісів Веб 2.0 та їх призначення.
Шляхи застосування Інтернет
– технології в діяльності вчителя.
Використання технологій Веб 2.0. в
системі роботи класного керівника.
Проблеми,  що виникають у процесі
використання соціальних ресурсів
Бодня І.В.
Минка Г.А., методисти РМК
листопад

Тема: «Психолого-педагогічний супровід гіперактивних школярів»
Мета:  актуалізація знань педагогічних працівників з питань психолого-педагогічного супроводу гіперактивних школярів; популяризація досвіду через використання практичних вправ; знайомство педагогів з деякими прийомами саморегуляції емоційного стану дітей та дорослих
Форма роботи: семінар - тренінг
Питання для обговорення:
1.   1.Ефективні засоби на шляху впровадження методів інтерактивного навчання
2.  Тренінг – заняття «Психолого-педагогічний супровід гіперактивних школярів»
3.  Відкрита виховна година у 6-б класі «Права та обов’язки школярів»
4. Рекомендації до проведення семінару.



Минка Г.А.


Лукаш Н.В.



Січень

Тема: Соціальні проблеми профорієнтації учнівської молоді.
Мета: Пошуки раціональних засобів організації профорієнтаційної роботи.
Форма проведення: семінар
Питання для обговорення:
1.   Соціальні проблеми профорієнтації учнівської молоді.
2. Діагностика професійних інтересів учнів. 
3. Роль класного керівника в організації трудового виховання та ранньої профорієнтації молодших школярів.
4. Система роботи з профорієнтації учнів «Вибір професії – крок у доросле життя». (з досвіду роботи)
5. Педагогічна карусель: Розробка програми «Партнерство школи і сімї у формуванні професійних інтересів учнівської молоді»


Минка Г.А.
Класні керівники
Березень

Тема:
 Семінар–тренінг для класних керівників «Протидія домаганням і насиллю. Цінність родини». Підведення підсумків виховної роботи за рік.
 Мета: Обмін досвідом. Удосконалення професійної майстерності класних керівників в питаннях протидії домаганням і насиллю.
Форма проведения:  тренінг, творчі звіти класних керівників
Питання для обговорення:
1. Тренінг для класних керівників «Протидія домаганням і насиллю. Цінність родини».
2.   Ціннісні орієнтири сучасної молоді.  Підсумки діагностики рівня вихованості учнів.
5. Творчі звіти класних керівників.



Минка Г.А.
Класні керівники


Квітень- травень


Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.